Thursday, September 11, 2008

KENYIR 2008:PENGALAMANKU......

DAY1
hari pertama kami bermula apabila kami sekelas diminta supaya di kuarantinkan pada petang jumaat pukul 5.sebelum itu pada sebelah pagi kami telah mengadakan majlis perasmian INCREDIBLE CAMP KENYIR 2008 yang diadakan di fakulti.pukul 5 kami semua diminta berkumpul ,terlewat.... tak dapat pergi... belum bertolak pun masalah pertama melanda. Zul dengan Akmal datang hanya 2 minit sahaja lewat selepas kami berkumpul.mereka berdua bersama2 hidayah yang datang lewat tyerpaksa diasngkan daripada membuat aktiviti pengeluaran barang untuk dimasukkan ke dalam lori pada keesokan harinya...tapi risau bertukar menjadi lega kembali sebab en.hisyam bagi mereka menyertai kami membuat kerja selepas itu.malam tu kami banyak menghafal lagu tema kami dan berehat untuk keesokan harinya.

DAY2
Hari kedua perassan teruja dan tkut menyelubungi diri apabila waktu untuk bertolak pergi ke kem semakin menghampiri.pada awal pagi kami dah mengemaskan diri dan kami telah selesai loadingkan barangan ke dalam lori.tp malangnya nasibku semasa nak bersiap-siap berus gigi dgn ubat gigi bolehnye hilang! memang seminggu tak gosok gigi laaaa alamatnya.tp perjuangan harus diteruskan....apabila bas tiba ,kami memasukkan barangan peribadi kami ke dalam bas dan berkumpul untuk membaca doa supaya perjalanan kami selamat sehingga habis perkhemahan kami...kemudian bermulalah perjalanan kemi.saya telah di tugaskan oleh Azman, pengarah program final kem kami ini sebagai biro penempatan. bila pertama kali mendengar saya mendapat jawatan ini memang saya terkejut, sebab saya ni memang seorang yang tidak mempunyai keyakinan diri yang tinggi.tetapi saya sedar peluang untuk menimba pengalaman tidak akan hadir dihadapan kita saya memberanikan diri untuk menjawat jawatan yang man berikan kepada saya kerana dia sendiri berasa yakin saya dapat melakukannya.thanx azman.apa2pun gembira2 kami semua terhenti seketika apabila kami tiba di pelabuhan di tasik kenyir.keadaan di sana .....ribut petir.hujan lebat mencurahi kawasan tasek kenyir menyambut mesra kadatangan kami .Sebelum 2,ada kejadian yang tidak diingini berlaku.salah seorang rakan kami telah ditangkap menghisap rokok manakala azman dituduh bersubahat.En. hisyam kelihatan begitu berang apabila dia menaiki bas untuk menceritakan kejadian tu kepada kami.en.h9isyam terus berkata apabila tiba nanti mereka yang terlibat akan di hantar pulang.satu tamparan hebat buat peserta2 final camp.keadaan ceria bertukar menjadi senyap seketika mendengar berita itu.bagaikan tidak berakhir di situ,ketibaan kami disambut dengan begitu mesra oleh MOTHER NATURE sendiri.....en.hisyam mengatakan kumpulan kami ada kumpulan yang pertama tidak dapat masuk ke tasek kenyir pada hari pertama.beliau mengatakan kumpulan kami terlalu byk ketidak jujuran oleh kerana itu kami tidak dapat masuk ke dalam tapak perkhemahan.tetapi pada pandangan saya bagus juga tak masuk dulu .kerana di sini kami dapat mempersiapkan diri lagi sebelum kami dapat masuk ke kawasn tapak perkhemahan kami nanti.pada malam itu kami membuat khemah pusat sementara untuk diduduki.kami mengadakan aktiviti management game untuk mengisi masa lapang kami pada malam itu.malangnya ia tidak dapat disempurnakan.pada malam itu terdapat satu kejadian pelik yang menimpa rakan baik saya wan bola.masa tu kami tengah bersembang dalam satu kumpulan di bawah khemah pusat .sedang saya bersembang dengan wan ,saya perasan tiba2 wan senyap buat seketika dan melihat di belakang saya iaitu pokok2 dimana khemah pusat diikat......saya memerhati je dia dekat 30 saat sambil menoleh ke belakang ,kemudian saya memandangnya kembali pastu dia kata "lu apasal", humph dah normal balik dah dia nie....apabila kami balik ke kolej barulah dia menceritakan kejadian itu kepada saya.........heheheheheh. keseronokkan kami tidak terhenti setakat itu......

DAY3
Pukul 3 pagi....sedang budak2 lelaki lepak kat bawah khemah pusat tiba2 kami kena panggil berjumpa dengan en.shawn. assssudah, apa pulak halnya nie...memang fikiran tak fikir bnda lain dah.mesti ada laaa kesalahan yang kitaorang dah buat pastu en. nampak.jumpa2 en. shawn bertanya sapa yang ditangkap menghisap rokok? kemudian wan hoki pun mengaku.tetapi en. shawn berkata ada org memberitahunya yang ada kelihatan beberapa peserta merokok.aduhhhhh,memang perit.kami diminta untuk mengaku sebelum dia menyebut sapa yang dilihat merokok.kami pulang k khemah pusat.azman bercadang untuk mengaku terus kepada en.shawn sapa yang mrokok.

6 comments:

Apize said...

masukkan list n pic? explore kat bahagian customize...
1st: gambar
add gadgets...the pilih picture...pastu upload la pic...then kuarlah ia di side bar blog lu..

2nd: List name
add gadgets...pilih List...then add url..tapi gua tgk dlm blog lu dah ada list name..gua punyer nama pun ada dah dalam tu..

apa2 pun kena rajin "add gadgets"...add jer apa2...tgk best ker x...kalau x best, delete jer..
pasal background pic? kena gi convert kat website lain..search kat internet.. "blog templates" then lu cari option create own templates..selamat mencuba!

Zu@N_o9 said...

pa ceroh r tjok nie jerr..
bleh doh slow2 dlete blog..
bLog cun dh..

pndai lu wat b.ground..
bLeh r ajar gua..
wawawawa....

P.e.a.C.H said...

erm nape sket je citenye...
cite la byk2...
ape la...

yazilahyazir said...

Salam to all,
Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf zahir dan batin..
Semoga ceria bersama keluarga..

Ikhlas dari,
Yazilah & Family

uMmI_07 said...

ble nak tambah citer lain ni???

hisyamchemat said...

Telah disemak. Peluang diberi tidak digunakan